אם פשפש המיטה מהווה בעיה עבור הבית שלך, ישנן שיטות שונות לשלוט בהם. אם אתה יכול לזהות סימני זיהום בשלב מוקדם, להיפטר מהם יכול להיות לעתים קרובות פשוט יותר וזול יותר מאשר לחכות עד לאחר מכן.

בדוק במזרנים, קפיצים ובחלק הפנימי של רהיטים מרופדים (כמו ספות) עבור כתמים חלודים או אדומים שיכולים להיות כתמי דם או צואת חרקים. חפשו גם עורות נשפכים קטנים צהבהבים על ציצי מזרון, תפרים וקפלים כמו גם על פוחלצים.

מהו תהליך האיתור?

זיהוי פשפש המיטה, הדברת פשפשים יכולה להיות משימה קשה, אבל המפתח להדברה מוצלחת טמון בזיהוי וחיסול זיהום לפני שהוא מתפשט רחוק מדי. טיפול בבעיה קטנה עכשיו במקום לחכות שהיא תגדל למשהו גדול יותר הוא הרבה יותר פשוט וזול יותר בטווח הארוך.

פשפשי המיטה נוטים להישאר מוסתרים במהלך היום וייתכן שקשה לזהות אותם בעין בלתי מזוינת. למרבה המזל, ישנם מספר סימנים מובהקים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לזהות במהירות זיהום ולנקוט בפעולות הנדרשות לפני שיהיה מאוחר מדי.

אם אתה מבחין בכתמים כהים או כתמים על המצעים שלך, פשפש המיטה הוא כנראה המקור. כשהם ניזונים, פשפשי המיטה משאירים אחריהם כתמי צואה על סדינים ומזרונים המעידים על נוכחותם.

אתה עלול לזהות ריח מסריח ומגעיל באזורים נגועים בכבדות עקב שחרור פרומונים של פשפש המיטה המושכים את המארח שלהם.

סימן נוסף לפעילות פשפש המיטה הוא כתמי צואה או עקיצות על העור שלך, בדרך כלל אדמומי או חום בגוון. כתמים אלה מפוזרים על פני מיטות וסדינים על ידי פשפשים במהלך האכלתם ממך.

פשפש המיטה הבוגר הוא בערך בגודל של זרע תפוח (אורך של רבע עד סנטימטר), בצורת אליפסה וצבע חום-אדמדם. כאשר הם נחשפים לדם, הם נבלעים בו, מה שגורם להם להתנפח כמו בלונים עד שבועיים.

נימפות פשפש המיטה, הידועות גם בשם פשפשי מיטה לא בשלות, הן קטנות יותר וצבען לבנבן או צהוב. הם כמעט בלתי נראים בעין בלתי מזוינת אך ניתן לצפות בהם באמצעות הגדלה ידנית במיקרוסקופ.

לאחר שזיהיתם פשפש מיטה חי, הכרחי לנקוט בפעולה מהירה. אתה יכול לעשות זאת על ידי שימוש בשירותי הדברה מקצועיים או ריסוס של מוצר קוטל חרקים המסומן במיוחד לחיסול פשפש מיטה, ביצים ופרעושים.

אתה יכול גם להשתמש בוואקום כדי לחפש פשפשים באזורים בסיכון גבוה. שאבו את המזרן, הקפיצים, מסגרת המיטה ושאר הרהיטים כמו גם לוחות בסיס ורצפות ליד חדר השינה. יתר על כן, בדוק מסביב לקירות ובפנים שקעי חשמל כדי לחפש פשפשים.

מהו תהליך המניעה?

מנהלי מלונות או בעלי בתים כאחד צריכים לדעת כיצד למנוע נגיעות פשפש המיטה. זה כולל פינוי העומס והרחקת רהיטים, בגדים, מצעים ופריטים אחרים מהמיטה. איטום סדקים וחריצים בקירות, אדני חלונות ורהיטים גם עוזר להרחיק את פשפש המיטה מאזורים אלו.

לפני הכנסת רהיטים חדשים או משומשים לביתך, בדוק אותו ביסודיות לאיתור סימנים של פשפשי מיטה. חפש סימני נשיכה, כתמים אדומים או פריחות מגרדות על העור וכתמים שחורים וחלודים על מצעים. בנוסף, בדוק את כל פינות המזרנים והקפיצים לאיתור עדות לפשפשים או ביצים.

השתמש בחומרי הדברה המאושרים להדברת פשפש המיטה על ידי הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA). התייעצו עם מומחה הדברה לפני השימוש בכל מוצר בנכס שלכם.

הסר את כל המצעים הרופפים וחטא סדינים, ציפיות, שמיכות ובגדים במים חמים. יבש את הפריטים האלה באוויר בטמפרטורה גבוהה לפחות 30 דקות כדי להרוג את פשפש המיטה כמו גם את הביצים שלהם.

אחסן את החפצים שלך במיכל פלסטיק אטום או בשקית כדי לסייע במניעת התפשטות פשפש המיטה. זה חיוני במיוחד אם אתה נוסע, מכיוון שלקיחת פריטים נגועים איתך יכולה להפיץ אותם במהירות.

יש לשאוב אבק באופן קבוע כדי לחסל את כל פשפש המיטה התועה שעשוי להיות בבית ובסביבתו. גם שאיבת מיטות ורהיטים אחרים מועילים, אך וודאו ששקית הוואקום מונחת בחוץ בתוך פח אשפה כדי שלא תזהם את הסביבה.

שיטת מניעה נוספת היא לעטוף את המזרן והקפיץ שלך במארז עמיד בפני קרדית האבק. השקים הבהירים הללו יוצרים מחסום בלתי נראה בין המיטה לבין כל המזיקים שעשו את דרכם פנימה.

מארזים מקלים על זיהוי באגים פוטנציאליים ולנקוט פעולה לפי הצורך. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, השקיעו במארז איכותי שלא ייקרע וניתן לנקות אותו באופן קבוע.

מוניטורים מיירטים הם מלכודות קטנות עם כוסות כפולות הממוקמות מתחת למיטות ולרהיטים אחרים כדי לתפוס פשפשים כשהם מנסים לפלס את דרכם לעבר אדם ישן. הם קלים להתקנה, כאשר מחקרים מראים שהם יכולים ללכוד עד פי שישה יותר פשפשים ממה שחיפושים חזותיים בעין אנושית בלבד יכולים לזהות.