מה שצריך לדעת על תחזוקת הבניין זה משהו שרבים כל הזמן מתייחסים אליו, אפילו אם זה באמת צריך להיות רק חלק מתהליך הבנייה. אפשר לחשוב שנושא כזה יהיה מובן מאליו, בהתחשב בעובדה שהוא עוסק בחוזי תחזוקת הבניין ואיך הם עובדים. למרבה הצער, עם זאת, יש מספר מפתיע של אנשים שלא מבינים לגמרי את ההשלכות של הנושא המסוים הזה ואת הערך שהם יכולים להוסיף לתהליך הבנייה שלהם. זהו אחד מהנושאים האלה אשר יכול לגרום לפרויקט ללכת מעבר לתאריך ההתחלה המתוכנן שלו ולתוך אי ודאות פיננסית אם הוא לא מנוהל כראוי.

מה חוזי תחזוקת בניין כרוך הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר כדי להבין. בעיקרון, חוזה תחזוקת בניין הוא מסמך, שהונח על ידי הקבלן או בעל הבניין, שקובע את ההתנהגות הנכונה של עובדים שיעבדו על חלק מסוים של הבניין. הוא יציין מה צריך להיעשות ומתי, ומי צריך להיות אחראי לוודא שדברים אלה נעשים. חוזה תחזוקת בניין טוב יתאר אילו כלים וציוד דרושים לתחזוקה רגילה, ובאיזה סוג של יחידות שטיפת לחץ ומכונות לניקוי שטיחים עליך להשתמש. ‏ אם הבניין חדש יותר, או לפחות עדיין במצב טוב למדי, החוזה עשוי לכסות דברים כמו ציור חיצוני, ניקוי חלונות ושירותים דומים אחרים.

לפעמים חוזי תחזוקת הבניין הם סמליים. הם ישמשו לקביעת האם החומרים המשמשים בבניין תואמים לתקנות מקומיות. לדוגמה, אם יש בעיות כלשהן, ייתכן שהקבלן יצטרך להחליף את החומרים או לגבות מהם דמי שימוש גבוהים יותר בעתיד. במילים אחרות, חוזה טוב יכול להגן על שלמות הפרויקט ולמנוע מבעיות עתידיות להתעורר.

בחלק מהמקרים, פרויקט בנייה עשוי להידרש לשימוש בשירות כבול בלבד, לפחות בחלקים מסוימים ממנו. לפעמים זה אומר שמישהו בצוות מטפל בתפקידים יומיומיים כמו בדיקה חזותית תקופתית של המתקן. כמה אנשים בתעשיית תחזוקת הבניין עובדים אך ורק כקבלנים, מטפלים בכל דבר החל מהגשת רשומות תחזוקה ועד לראיין קבלנים. אך רבים מאותם אנשים בוחרים לדאוג באופן כללי למתקניהם ולדאוג לפרטים הקטנים בעצמם. ייתכן שקבלנים יוכלו לגלות כיצד להימנע מכמה מהבעיות הנפוצות ביותר שעלולות להתרחש ואפילו לקלוט משימות תחזוקה שגרתיות, תוך חיסכון בכספי החברה.

כל חוזי תחזוקת הבניין יש הוראות ספציפיות למתי דברים מסוימים צריכים להיעשות ומתי הם צריכים להסתיים. החוזים הנפוצים ביותר יכללו זמנים בהם יש לנקות את המתקן ומתי עליו להתייבש. קריטריונים אחרים יכולים להכתיב מתי צריך לאטום את הגג או מתי צריך לבדוק את המרזבים. חוזים יכולים גם לקבוע את תדירות הבדיקות החיוניות לשמירה על בטיחות ויעילות. זה יכול להיות קשה לדעת מה צפוי, במיוחד אם אתה עובד על פרויקטים אלה לבד.

טיפים אלה יעזרו לך לנהל תוכנית תחזוקת בניין משלך. אם עבודתך כרוכה בציוד כבד, כגון עגורים ומטענים, הייה בטוח שהציוד נשמר בהתאם למפרט היצרן. המדריך של הציוד יצביע מתי הוא צריך להיות בשירות או משופץ. אם אתה מתקשה למצוא את המידע במדריך, שאל את היצרן לפני שאתה קונה את הציוד. כדאי גם שתשקול ללמוד את היסודות של סוגי התחזוקה השונים הזמינים כדי שלא תבזבז זמן או כסף על שירותים מיותרים. אם אתה לא מיומן בכמה היבטים של תחזוקת בניין, אולי כדאי לך לשקול לשכור איש מקצוע לתפקיד.

זה ייקח יותר מ המומחיות של קבלנים כדי לשמור על בניינים מסחריים. חוזי תחזוקת בניין מסחריים יכולים להיות מאוד מפורטים, מכסה הכל מהסרת אזבסט לצביעת בוכנה. זה אפילו יכול לכלול הדברה ובדיקה של חלונות ודלתות לנזק. שמור את כל הקבלות על שירותים שניתנו כהוכחה לעבודה וגיבוי במקרה שמשהו ישתבש. אם אתה מתכנן לשכור שירות מקצועי כדי לבצע כמה או כל חוזי תחזוקת הבניין שלך, זה רעיון טוב ללמוד כמה שיותר על השירות לפני קבלת החלטה.

יש יתרונות רבים לביצוע עבודות תחזוקה בעצמך. אתם יכולים לחסוך הרבה כסף על חוזי תחזוקת בניין מסחריים וגם יהיה לכם יותר זמן לדברים שהכי חשובים לכם. זה לעתים קרובות מייגע ודורש זמן לתחזק בניין, אז זה נחמד אם אתה יכול להתרחק ממנו קצת. ודא שחברת בניית הבית שלך מנוסה מספיק כדי לעשות כל מה שהם מבקשים, ולוודא שאתה מבין את החוזה ביסודיות לפני שאתה חותם על משהו. אין דבר גרוע יותר מאשר לשלם מכיס על משהו שלא עשית כמו שצריך!